שביל ישראל- מסדקי יפתח לתל חי

הלכנו ביום השני עד סדקי יפתח, בערך 15 ק”מ מתל חי. העלייה מתל חי לכיוון הרי נפתלי היא תלולה וארוכה, אז החלטנו ללכת הפוך, מדרום לצפון, מסדקי יפתח לתל חי, החלטה שהתבררה כחכמה.

כפי שהזכרתי בפוסט הראשון של השביל, התאכסנו באכסניית תל חי וביקשנו מהם לארוז לנו את ארוחת הבוקר לדרך (החלטה חכמה מס’ 2).

קבענו עם ירון, נהג המונית שלנו (זוכרים אותו מהפוסט הראשון של השביל?) בשעה 7:00 בבוקר בתל חי. השארנו שם את הרכב שלנו והוא הקפיץ אותנו לסדקי יפתח, בכניסה לבסיס הצבאי. בשעה 7:30 כבר צעדנו את צעדינו הראשונים על השביל. הדרך עוברת בין שדות ומטעים ועולה על דרך נוף הרי נפתלי כשמתחתינו נפרס עמק החולה שמקבל את השמש בחיבוק. השביל בקטע זה נוח ומסומן היטב.

מבט לעבר עמק החולה

לאורך הדרך יש מקומות עם שולחנות קק”ל, אנחנו עצרנו באחת מהן ואכלנו את ארוחת בוקר שלנו. המשך השביל הוא נוח ותוואי הדרך לא קשה מדי, עוברים מתחת לעמודי הענק של רכבל צוק מנרה השומם. בהמשך הדרך השביל נהיה צר ועובר בצמחיה סבוכה אבל לאחר מכן הוא שוב נפתח.

ארגז ספרים לטובת המטיילים

לאחר הליכה של כ-10 ק”מ על רכס הרי נפתלי, מתחילה הירידה לכיוון תל חי שנמשכת כ-5 ק”מ (זו שבגללה החלטנו ללכת את הקטע מדרום לצפון).סה”כ קטע שביל יפה, לא קשה עם נוף משגע שליווה אותנו לכל אורך הדרך. סיימנו את המסלול ב 6 שעות, מה שהשאיר לנו זמן לנסוע ללגונה בנחל דן.

הלגונה בנחל דן

קישור למסלול
ניווט לתחילת המקטע בסמוך לבסיס הצבאי
נייוט לסוף המקטע (תל חי)

אפשר להצטייד באוכל בקרית שמונה או באלונית במתחם גן הצפון. כמו כן, במתחם גן הצפון יש מבחר מסעדות (אנחנו אכלנו שם בערב).
מה באזור-

• מוזיאון הטבע בית אוסישקין
  • תל דן
  • חצר תל חי
  • הלגונה בנחל דן- פיסת גן עדן, הכניסה דרך מטעי האבוקדו של קיבוץ דן
  • נחל עיון- סטייה קלה מהשביל, זורם לו נחל עיון, מקום מצוין לעצירה ולהתרעננות. אחרי שחולפים על פני כפר יובל, ישנו שביל עפר מימין שמוביל לנחל.
  • קייקי כפר בלום וקייקי הגושרים.

עוד יום בשביל מאחורינו, מצפים ומתרגשים לקראת מחר.