סובב הר איתן

הר איתן הוא אחד הבולטים והגבוהים שבהרי ירושלים, גובהו כ- 800 מ’ ובחורף ובאביב פורחים סביבו שלל פרחים מרהיבים. קק”ל הכשירו סביב פסגת ההר מסלול רחב ונוח שמתאים הן להליכה והן לרכיבת אופניים.

אורך המסלול כ- 8 ק”מ, הוא מעגלי עם עליות וירידות מתונות, מתחיל ומסתיים בחניון סטף עליון (ווייז מכיר).

לאחר שהחנינו את הרכב בחניון העליון של הסטף, חזרנו ברגל כמה עשרות מטרים אל הכביש איתו הגענו ופנינו ימינה ומיד שמאלה דרך מעקה ירוק. עברנו את המעקה וירדנו במדרגות שהובילו אותנו לתחילת המסלול. בנקודה זו ישנו שלט גדול עם מפה והסבר על המסלול. המסלול מסומן לכל אורכו בסימון שבילים אדום.

סובב הר איתן

תחילת הדרך בשולי חורש של אורנים וברושים כשמימין לנו ערוצו של נחל צובה ההולך ומעמיק ככל שהוא מתקרב אל סופו – השפך אל נחל שורק.

מזג האוויר היה מושלם ומדי פעם טפטף גשם שרענן אותנו.

בהמשך הדרך נפתח הנוף לעבר ערוצו העמוק של נחל שורק ושל הרכסים שתוחמים אותו מדרום.

סובב הר איתן

השביל מתפתל שוב והפעם לכיוון צפון ואז נפתח הנוף לכיוון מזרח ונגלו לעיננו מושב אבן ספיר, בי”ח הדסה עין כרם וגשר המיתרים בכניסה לירושלים.

לאחר כ- 6.5 ק”מ חוצה את המסלול שביל עם סימון שבילים כחול (זהו שביל הבעל)- פה זו צומת החלטה עם כמה אפשרויות:

אפשרות ראשונה להמשיך עם הסימון האדום ולעלות איתו עד לסוף המסלול ולהגיע חזרה לחניון סטף עליון.

האפשרות השנייה לפנות שמאלה לשביל הכחול ולעלות איתו עד לסוף המסלול.

האפשרות השלישית לפנות ימינה לשביל הכחול ולרדת לפי השילוט לעין סטף המציע בריכות שכשוך ונקבה אפלה. מעין סטף ממשיכים עם סימון שביל ישראל עד לסוף המסלול.

אז מה היה לנו

מסלול הליכה מעגלי, לא קשה, עם נוף הרי ירושלים, פריחה עונתית יפה ומעיין מרענן עם סטייה קלה מהדרך. באזור נמצאות טרסות רבות, ובהן בוסתנים, בהם נטועים שקדים, תאנים וחרובים. כמו כן יש בשטח בורות מים רבים.

עוד בסביבה

• עין כרם
  • יקב צובה
  • שביל המעיינות
  • אנדרטת מגילות האש

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים. לעוד המלצות תעקבו אחרי באינסטגרם, בטיקטוק ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.