נחל תבור וקניון הבזלת

טיול של אמצע שבוע עם חברים טובים. למה אמצע שבוע אתם שואלים? זהו אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר שיש לנו בארץ בחודשי החורף והאביב, דבר ההופך אותו למאוד פופולרי ולכן עמוס בסופי שבוע. אז אם אין לכם אפשרות לטייל באמצע השבוע, המלצה שלי, אל תגיעו בשבת אחרי השעה 10:00 בבוקר.

אורך המסלול כ- 7 ק”מ, הוא מעגלי וכולל ירידה לקניון הבזלת, חציית הנחל מספר פעמים ועלייה חזרה לחנייה.

כדי להגיע לתחילת המסלול, תנווטו לקיבוץ גזית. כבר בכניסה ישנו שילוט מסודר שמכוון את המטיילים אל חניית נחל תבור, כך שאי אפשר לטעות. אנחנו החנינו בחניון 1A.

נחל תבור וקניון הבזלת

מהחניה יוצאים 2 שבילים רחבים מסומנים באדום, יורדים באחד ועולים בשני. אנחנו בחרנו ללכת בשביל השמאלי. הירידה דרכו קצרה ותלולה והעליה חזרה אמנם יותר ארוכה אבל מתונה.

אז התחלנו ללכת בשביל השמאלי האדום הרחב כשמשמאלנו נגלה הנוף היפה של הגליל התחתון, פריחה צבעונית ופרות רועות באחו.

לאחר שהלכנו בשביל האדום כ 600 מ’, המשכנו עם שביל בסימון שחור כ- 100 מ’ ולאחר מכן סימון השביל הפך לכחול. מנקודה זו סימון השביל הוא כחול עד למפגש עם הסימון האדום שאיתו נעלה חזרה לגזית.

הלכנו בשביל הכחול שבתחילה היה רחב ולאחר מכן הפך לשביל צר. היה לא מעט בוץ והלכנו בזהירות. דילגנו מעל הבוץ וחיפשנו נתיבים יבשים, דבר שהוסיף לעניין כשכל הזמן אנחנו גם נהנים מהנוף.

לאחר כ- 900 מ’ הגענו למצפור לזכרו של אורן ליפשיץ ז”ל, בן קיבוץ גזית, לוחם פלחה”ן צנחנים, אשר נהרג במלחמת לבנון השנייה בקרב בבינת ג’בל. התצפית בנקודה זו מדהימה והנוף שנגלה לעיננו היה עוצר נשימה.

נחל תבור וקניון הבזלת

לאחר שהצטלמנו והתפעלנו מהנוף המשכנו בדרך, עברנו דרך מעבר בקר והמשכנו עם סימון השבילים הכחול כשעוד ועוד תורמוסים נגלו לנו ופרחים רבים נוספים קישטו את כל הירוק מסביב.

ירדנו בזהירות לכיוון הנחל ולאחר כ- 500 מ’ הגענו למפגש עם הנחל המתחתר בקניון בזלת מרשים, ומצוקים תלולים נישאים משני צדדיו.

קניון הבזלת

גם כאן ההליכה היא עם סימון השבילים הכחול, אז תחפשו אותו בתחילת ההליכה בערוץ, השביל הנוח הוא בגדה השמאלית של הנחל.

הלכנו בערוץ הנחל כשמפעם לפעם חצינו את הנחל מצד אחד לשני. ההליכה לצד הנחל אינה קשה, עומק המים היה עד לגובה ברכיים. כשהגענו למפל הגדול עשינו הפסקה, פתחנו פק”ל קפה ונהנינו מהטבע.

נחל תבור וקניון הבזלת

לאחר ההפסקה המשכנו ללכת לאורך הנחל ושוב חצינו אותו ולאחר כ 2 ק”מ, ערוץ הנחל נפתח והתרחב והגענו לחניון קטן עם שולחנות ושילוט הסברה.

בנקודה זו, פגשנו את השביל הרחב המסומן אדום שהיה מימיננו, שאיתו התחלנו לעלות חזרה לחנייה.

העלייה ארוכה אבל מתונה, עלינו לאט לאט, לא מיהרנו, גם כדי לא להעלות יותר מדי את הדופק וגם כדי להמשיך ולהינות מהנוף המשגע. בסיום העלייה הגענו חזרה לרכב שלנו.

אחד המסלולים היפים והמבוקשים שיש לנו בארץ, מתאים למשפחות מטיבות לכת. מרחבי נוף ירוקים, מים זורמים לאורך המסלול (המים לא ראויים לרחצה לקראת סוף האביב), ומתחילת חודש פברואר מצטרפת גם פריחת התורמוסים שמכסים את הגבעות ומקשטים את הנוף.

לא מומלץ להגיע מיד אחרי הגשם כי יהיה מלא בוץ.

• כפר כמא- החוויה הצ’רקסית
  • הר תבור – כנסיית ההשתנות

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים. לעוד המלצות תעקבו אחרי באינסטגרם בפייסבוק ובטיקטוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.

מפת המסלול

לעוד טיולים מעגליים לחצו כאן

לעוד טיולים למטיבי לכת, לחצו כאן

חזרה לדף הבית

2 thoughts on “נחל תבור וקניון הבזלת

1. הי שאול .
    המסלול נראה מדהים, האם חציית הנחלים לא מעט מסוכנת לנפילה או להסחפות?
    תודה חבר.
    אילנה יהונדב

2. הי אילנה,
    המסלול אכן מדהים, מתאים למשפחות מטיבות לכת, חוצים את הנחל במקומות שעומק המים עד גובה בירכיים, כך שגם אם מועדים, אין סכנת היסחפות.