שביל ישראל מקרן נפתלי לסדקי יפתח

התחלנו את היום השלישי על השביל כשלפנינו 15 ק”מ של הליכה. גם הפעם בחרנו ללכת מדרום לצפון והפעם לא בגלל הטופוגרפיה, אלא משיקולי מקום החניה של הרכב- העדפנו להשאיר אותו ליד הבסיס הצבאי בסדקי יפתח ולא בצד הדרך על כביש 886.

אז כמו ביומיים הראשונים, ירון הנהג שלנו לקח אותנו לתחילת המסלול בין רמות נפתלי לדישון כשאת הרכב שלנו השארנו בבסיס הצבאי בסדקי יפתח (אותה נקודה שבה התחלנו את היום השני).

נפרדנו מירון, “אולי עוד פעם, אנחנו ניפגש…”, אני ממליץ עליו למי שצריך הקפצות בצפון, היה שירותי, דייקן, אדיב וגבה מחיר סביר בהחלט.

תחילת המסלול נוחה ומסומנת היטב, השביל מטפס קלות, מקיף את הלולים של מושב רמות נפתלי ומביא אותנו לעבר הר קרן נפתלי שבולט מרחוק, אותו אנחנו תכף מטפסים. גובה ההר כ- 500 מ’ ונשקפים ממנו עמק החולה והרי רמת הגולן. הטיפוס לא קל, (נעזרנו במקלות הליכה, עלינו לאט) אבל הנוף שווה את המאמץ. אחרי שהסדרנו את הנשימה, התחלנו בירידה במדרון הצפון-מערבי של ההר. השביל יורד כמו נחש שמתפתל, כדי להתגבר במתינות על הפרשי הגבהים. הדרך מוצלת ותוך כמה דקות מצאנו את עצמנו למטה בשביל הליכה רחב ונוח.

מבט לעבר עמק החולה

במהלך ההליכה, הצלחנו להבהיל משפחה של חזירי בר שהסתתרו בין השיחים והבריחה שלהם הצליחה להקפיץ גם אותנו מבהלה…ממשיכים עם השביל ולאחר 4 ק”מ מגיעים למצודת ישע כשבדרך חולפים על פני שרידי הכפר הערבי נבי יושע. במצודת ישע, יש שירותים וברז מים, מקום מעולה להפסקה ולמנוחה. הזדמנות טובה גם למלא מים להמשך הדרך. אכלנו את ארוחת הבוקר הארוזה מהאכסניה שהייתה סבירה  בהחלט, שתינו קפה, אגרנו כוחות והמשכנו הלאה.

שרידי הכפר הערבי נבי יושע
מצודת ישע

המשך השביל מוריד אותנו לערוץ נחל קדש הקניוני והתלול. קטע יפיפה שאילץ אותנו לטפס על בולדרים ולהיעזר במאחזי יד כדי לעבור אותו .בשלב מסוים השביל עושה סיבוב פרסה ומעלה אותנו חזרה אל הרמה.

נחל קדש

כ- 5 ק”מ נוספים על השביל יובילו אותנו אל הרכב שלנו. הדרך חשופה לשמש והמטרים האחרונים הם במגמת עליה, אז תוודאו שיש לכם מספיק מים (לפחות 3 ליטר לאדם).הגענו לרכב- סיימנו 3 ימים ראשונים על השביל, התארגנו קלות והתחלנו בנסיעה הארוכה הביתה כשהמחשבות כבר על המשך המסע בשביל…

מפת המסלול

ניווט לתחילת המסלול-דרך חקלאית על כביש 886

ניווט לסוף המקטע ליד הבסיס הצבאי

לעוד מסלולי שביל ישראל לחצו כאן

חזרה לדף הבית