שביל ישראל מנופית אל קיבוץ יגור

13.5 ק”מ לפנינו על שביל ישראל והפעם מהישוב נופית אל קיבוץ יגור (ווייז מכיר וגם שמתי לכם למטה קישור). את הלילה ישנו ב”מאהל של סבתא” בכפר רומיית הייב. מאליק המארח היה מאוד לבבי, הכנסת האורחים שלו נהדרת. הזמנו ארוחת ערב בסגנון בדואי שהייתה מעולה ואת ארוחת הבוקר ביקשנו שיארזו לנו לדרך.

מי שעוקב אחרי (ואתם עוקבים אחרי..) יודע שאני מזמין מראש נהג מונית לצורך הקפצות וכך עשיתי גם הפעם. נסענו עם הרכב לקיבוץ יגור והחנינו את הרכב ליד חוות הסוסים של הקיבוץ. שם פגשנו את נהג המונית שלנו שהקפיץ אותנו לתחילת המסלול בישוב נופית.

תיאור המסלול

הישוב נופית מרוחק כ- 800 מ’ משביל ישראל. התחלנו ברחוב עצמון 25 וירדנו מהישוב בדרך עפר רחבה עד שהתחברנו לסימון שביל ישראל. ההליכה בשביל נוח בתוך חורש ירוק, כשמסביב עדרי פרות רועים באחו, עגלים יונקים ואנחנו…איזו פסטורליה.

שביל ישראל מנופית אל קיבוץ יגור

המשכנו ללכת בתוך החורש בשבילים צרים ומפותלים, דילגנו על מדרגות סלע ונהנינו מהטבע. לאחר כ- 3.5 ק”מ הגענו לכפר הבדואי בסמת טבעון, עברנו ברחובות השכונה זבידאת (על שם השבט הבדואי שמאכלס את השכונה) ולאחר כמה דקות הליכה נוספות הגענו אל שמורת טבע שער העמקים.

המומים מהנוף החלטנו להתיישב ולעשות את הפסקת הבוקר שלנו בשמורה. מולנו השתרע אחו ענק ולכל מקום שהפנינו מבט, ראינו רק ירוק ופרות רועות…בקיצור מקום מקסים.

המשכנו ללכת והתחלנו בטיפוס מתון ולאחר כ- 2 ק”מ נוספים כאשר הגענו לשיא הגובה, נפרס לפנינו נוף נהדר של מפרץ חיפה מצד אחד ומורדות הכרמל המזרחיים מצד שני.

מנקודה זו התחלנו בירידה לכיוון העמק שמתחתינו, עברנו ליד כפר הנוער הדתי, ברחובות רכסים וברחובות כפר חסידים. בתוך כפר חסידים, ישנה גינה קהילתית נחמדה עם שולחנות קק”ל וצל. עשינו פה הפסקת קפה.

שביל ישראל מנופית אל קיבוץ יגור

מנקודה זו, נותרו לנו כ- 2 ק”מ עד לסיום. המשכנו בדרך, חלפנו על פני נחל הקישון- בנקודה זו ישנה חורשה ובה אנדרטת הנצחה ומקום טוב לפיקניק.

בהמשך עברנו במנהרה מתחת לכביש 75 והגענו לקיבוץ יגור. כמה דקות הליכה נוספות וסיימנו במרכז הרכיבה של הקיבוץ.

נחל קישון

אז מה היה לנו?

יום טיול נוסף על שביל ישראל בדרגת קושי בינונית (בעיקר בגלל הקילומטראז’ ופחות בגלל הטופוגרפיה), נופים פסטורליים של שמורת טבע שער העמקים, הכרמל ומפרץ חיפה.

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים. לעוד המלצות תעקבו אחרי באינסטגרם ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.