מסלול מים בירקון העליון

נחל הירקון המרשים זורם ומתפתל לאורך כ-27 קילומטרים, ממקורותיו הסמוכים לראש העין ועד לים התיכון בתל-אביב. רובו של הנחל (מאזור הוד השרון ועד לים התיכון) אינו ראוי לרחצה, אבל המים בחלקו העליון של הנחל, סמוך למקורותיו, הם מים טובים לרחצה. המסלול שאתאר כאן, הוא מסלול קצר בחלקו העליון של הנחל אשר יוביל אותנו אל בריכות נהדרות, בהן אפשר להיכנס אל המים. חלק מהבריכות עמוקות ואפשר לקפוץ אליהן, חלקן רדודות יותר ומתאימות גם לבילוי עם ילדים קטנים, ובכולן אפשר לשחות וליהנות.

תיאור המסלול

כדי להגיע לתחילת המסלול רשמו בווייז “כפר הבפטיסטים”. מחנים את הרכב בסמוך למגרשי הספורט וממשיכים עוד 100 מ’ עד שרואים מימין שלט של גן לאומי ירקון ו”בית הבטון”.

מסלול מים בירקון העליון

הולכים עפ”י השילוט בשביל צר וחשוף לשמש כ- 150 מ’ עד שמגיעים לנחל ואז פונים שמאלה. לאחר כמה דקות של הליכה מגיעים אל הבריכה הראשונה אליה ניתן להיכנס למים.

בהמשך הדרך, אחרי כמה דקות הליכה נוספות תראו עץ אקליפטוס גדול עם חבל קשור אליו. זו בריכה נוספת המכונה “בריכת הטרזן”, בריכה עמוקה שניתן לקפוץ אליה.

לאחר מכן תמשיכו ללכת בשביל, תעברו מבנה אבן ישן ונטוש ותיכנסו למנהרה שנוצרה ע”י הקנים הצפופים. בהמשך תציצו ימינה ותראו בריכה שמלאה בנופרים צהובים שווה לרדת ולהתרשם מהפרח היפה הזה.

ממשיכים עם השביל ובשלב מסויים הוא מתעקל שמאלה בצורה חדה. בנקודה זו ישנה בריכה נוספת שמומלץ להיכנס אליה.

בהמשך הדרך ישנו גשר שחוצה את הנחל. אל תפנו ימינה אל הגשר אלא המשיכו ישר ותגיעו אל בית הבטון. לפני בית הבטון ישנה עוד בריכה עם מים רדודים שניתן להיכנס אליה.

בית הבטון

זהו בית משאבות בן שתי קומות, בבנייתו נעשה שימוש בבטון מזוין. המבנה נבנה בשנת 1912 על ידי חברת “פלשתינה”, וייעודו היה שאיבת מים מהירקון, ואספקתם לפרדסי המושבה פתח תקווה. מכון השאיבה היה פעיל עד שנות ה-70 של המאה ה-20, ומאז הוא עומד נטוש לצד נחל הירקון.

מבית הבטון ממשיכים ללכת עוד כ 300 מ’ בשביל חשוף לשמש, עוברים שער ירוק ופונים שמאלה. מנקודה זו הולכים עוד כ- 500 מ’ בשביל רחב בתוך שדרת ברושים עד להגעה לרכב.

אז מה היה לנו

מסלול הליכה קצר וקל באורך של כ- 1.5 ק”מ, המשלב כניסה למים נעימים. אם תביאו אתכם מחצלת, תוכלו גם לעשות פיקניק על שפת הנחל. ניתן לעשות את המסלול גם עם אופניים.

עוד בסביבה

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים. לעוד המלצות תעקבו אחרי באינסטגרם, בטיקטוק ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.