שביל ישראל מפוריה לעין סאני

יצאנו לעוד 3 ימים על שביל ישראל. אנחנו ממשיכים את השביל מהנקודה בה סיימנו את הקטע הקודם וכמו בפעמים הקודמות, תיאמנו נהג מונית שיעזור לנו עם ההקפצות. מקום לינה הזמנו באכסניית אנ”א פוריה.

תיאור המסלול

תחילת המסלול במגמת ירידה בשביל רחב ונוח כשנוף הכנרת והרי הגולן מלווים אותנו. לאחר כ-2 ק”מ הגענו לעין פוריה. בנקודה זו ישנו מעיין נובע אשר יוצר בריכת מים קטנה. במקום יש שולחנות קק”ל ותצפית נוף יפה. פגשנו בשביליסטים שישנו כאן בלילה.
המשכנו בדרך כ- 2 ק”מ נוספים והגענו למושבה כנרת. הלכנו ברחובות המושבה בין בתיה ההיסטוריים ונכנסנו לחצר כנרת. בנקודה זו עשינו את הפסקת הבוקר שלנו.

עין פוריה
המושבה כנרת

לאחר ההפסקה המשכנו בדרך, עברנו בביצת כנרת המלאה במים ובחיים-כל מיני עופות מים, צפרדעים מקרקרות וכמובן דגים, בחורשת האקליפטוסים של נעמי שמר ובאתר הירדנית.

ביצת כנרת
חורשת האקליפטוסים של נעמי שמר

המשכנו ללכת לאורך נהר הירדן. פגשנו שביליסטים ואוהבי קמפינג שהעמידו אוהל על גדות הנהר, נהנו מהטבע המקסים ומהמים הקרירים של הירדן. המשכנו עוד קצת לאורך הנהר ועשינו הפסקה- החלפנו לבגדי ים, נכנסנו להתרעננות בירדן, פתחנו פק”ל קפה ואגרנו כוחות להמשך הדרך. לפנינו עוד כ- 6 ק”מ.

הירדן

המשך הדרך בכיוון נחל יבניאל. השביל מוביל לרכס שמשקיף על נחל יבניאל ועל השדות הירוקים שמסביב. הנוף משגע ואי אפשר להפסיק לצלם… הדרך היא דרך ג’יפים רחבה ונוחה להליכה. לאחר כ- 3.5 ק”מ ירדנו מדרך הג’יפים, פנינו שמאלה דרך מעבר בקר לשביל צר, חצינו יובל של נחל יבניאל, ירדנו ועלינו עם תוואי השביל, עברנו בעין יעלה, שוב ושוב עצרנו לצלם ולאחר הליכה קצרה נוספת הגענו לעין סאני.

עין סאני הוא פינת חמד מקסימה עם מעיין נובע. במקום ישנו בר שפעיל בשעות מסוימות. מקום מדהים ומעולה למנוחה, למילוי מים ואפילו יש כאלה שישנים כאן. בנקודה זו סיימנו את היום שלנו והמתנו לנהג המונית שיגיע לקחת אותנו לנקודת ההתחלה בה השארנו את הרכב שלנו.

מה היה לנו ?

יום טיול לא ארוך במיוחד (כ-12.5 ק”מ) ולא קשה, מושבה היסטורית, שלושה מעיינות, ירדן אחד עם מים צוננים ונעימים ונופים מדהימים.