שמורת שער פולג

הלכנו לישון בידיעה שבבוקר נוסעים ל”שביל האלות” ביער בריטניה. תכניות לחוד ומציאות לחוד- התעוררנו לבוקר גשום שהפסיק רק בסביבות 11:30. ראינו שהשמים מתבהרים והחלטנו בכל זאת לצאת אבל למקום קרוב יחסית ומסלול קצר. ההחלטה נפלה על שמורת שער פולג- מסלול משפחות קלאסי שמתאים לחורף, מעגלי, כ- 2.5 ק”מ, מתאים לילדים, להורים שלא רוצים לנסוע רחוק ובכללי לכל מי שרוצה להעביר חצי יום בכיף. התארגנו מהר על ארוחת בוקר, לקחנו פק”ל קפה ויצאנו.

אז איך מגיעים-

נוסעים על כביש 2 לכיוון חיפה ולפני וינגייט פונים ימינה לקיבוץ יקום. בכיכר הראשונה פונים שמאלה ובכיכר השנייה ממשיכים ישר עם הכביש עד שהוא מתעקל שמאלה ורואים מימין סימון שביל ישראל וסימון שבילים שחור.  מחנים את הרכב בצד הדרך, ומתחילים ללכת עם הסימונים.

לאחר כמה עשרות מטרים של הליכה, מגיעים לפיצול שבו השביל השחור ממשיך ישר ושביל ישראל פונה ימינה. אנחנו פונים ימינה עם שביל ישראל עד שמגיעים למטע אפרסמונים. השביל מקיף את המטע, ממשיכים ללכת כשמימין המטע ומשמאל “קיר” קני סוף גבוהים. סימון השביל מכוון אותנו שמאלה למעבר צר בתוך קני הסוף. ממשיכים עם השביל, מדלגים מעל שלולית חורף ומטפסים על גבעת הכורכר.

הכניסה לתוך קני הסוף

הולכים עם השביל עד לפיצול עם סימון שבילים שחור. פונים ימינה עם הסימון השחור שמוריד אותנו מהגבעה לתוך חורש ולאחריו מגיעים לנחל פולג. הולכים לאורך הנחל שזורם מתחתינו עד שמגיעים לחורשת עצי אקליפטוס גדולים. אנחנו פונים שמאלה עם סימון אדום שמחזיר אותנו לאוטו.

לאחר שיורדת כמות גשם גדולה, נוצרת כאן בריכת חורף גדולה ומרשימה. אפשר לצפות בעופות מים רבים וחדי העין יבחינו גם בצבי מים. ממשיכים ללכת עד לשער ברזל- אם השער פתוח, הולכים ישר עם הסימון האדום עד למפגש שביל ישראל שאיתו התחלנו. אם השער סגור, פונים ימינה ועולים לכביש. ממשיכים על הכביש כ- 50 מ’ עד שרואים פרצה בגדר ונכנסים דרכה וממשיכים עד למפגש עם שביל ישראל.

בריכת החורף

לאורך הדרך יש מספר מקומות שאפשר לפרוס בהם מחצלת, לפתוח פק”ל קפה, לתת לילדים לשחק וליהנות מהנוף.

זהו, כמו שהבטחתי, קצר ולעניין.