שמורת טבע נחל פרת- עין פרת

מים במדבר זהו מראה משובב לב ואם ההגעה היא קלה ונוחה אז זה בכלל תענוג. ככה זה בשמורת הטבע נחל פרת. החניה ממש קרובה לאזור הפיקניק ולשפת הנחל.

עין פרת הוא אחד המעיינות שמזינים את נחל פרת הזורם לאורך כ- 28 ק”מ מאזור ירושלים, דרך מדבר יהודה ועד לנהר הירדן ליד יריחו.

המסלול שאתאר כאן הוא קליל ומהנה, תוכלו להנות מפינות חמד, מקורות מים רבים שתוכלו לשכשך ולשחות בהם ומתאים למשפחות.

שמורת טבע נחל פרת-עין פרת

הטיול מתחיל בבית המשאבות המנדטורי. במבנה הזה ניצבה המשאבה ששאבה את מי עין פרת לירושלים המזרחית. רשות הטבע והגנים שיפצה את המבנה, וכעת הוא משמש למשרדי השמורה, חנות נוחות ושירותים.

מנזר חריטון

על הצוק משמאל תוכלו לראות את מנזר פארן (חריטון). זהו המנזר הראשון שהוקם במדבר יהודה שמכונה “ארץ המנזרים”. המנזר הוקם ע”י הנזיר חריטון במאה הרביעית לספירה. מנזרי מדבר יהודה היו מנזרי מתבודדים- במהלך השבוע הנזירים היו מתבודדים במערה ורק בסופי שבוע הם היו נפגשים. אם תרימו את הראש במהלך הטיול, אתם תראו הרבה מערות חצובות בסלע.

ערוץ הנחל

מהחניה התחלנו ללכת עם סימון השבילים הירוק. על גדות הנחל צומחים צמחי מים ובמרחק לא רב ניתן לראות צמחי מדבר. ההליכה נוחה ולאחר כ- 700 מ’ המשכנו עם סימון השבילים הכחול.

שמורת טבע נחל פרת-עין פרת

הנחל יוצר בריכות טבעיות עם מפלים וכמובן שעצרנו ושחינו בכולן. בחלקן יש גם מפלים, אז נהנינו מעיסוי טבעי.

המשכנו ללכת עם סימון השבילים הכחול עוד כקילומטר אחד, חצינו את הנחל מגדה אחת לגדה השנייה, טיפסנו ונעזרנו במאחזי יד עד שהגענו לבריכה המפורסמת ב ה’ הידיעה, היא בריכת הנקיק. זוהי בריכה ארוכה ועמוקה שבקצה שלה ישנו מפל. בבריכה זו עשינו הפסקה ארוכה יותר.

מנקודה זו התחלנו לחזור לכיוון תחילת המסלול וכמובן שגם בדרך חזרה עצרנו בבריכות הרבות להתרעננות.

אז מה היה לנו

מסלול הליכה קל עם המון המון מים. בתחילת המסלול, ממש על שפת הנחל, ישנו מקום שמתאים לפיקניק עם הרבה צל ושולחנות קק”ל, כך שמי שלא רוצה לעשות מסלול, יכול לשבת שם. מתאים למשפחות.

המקום מנוהל ע”י רשות הטבע והגנים. הכניסה בתשלום (חינם למנויי מטמון) ושעות הפתיחה הן כמקובל באתרי רשות הטבע והגנים.

איך מגיעים: רושמים בווייז “שמורת עין פרת”.

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים. לעוד המלצות תעקבו אחרי באינסטגרם, בטיקטוק ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.