שביל ישראל מקיבוץ דן לתל חי

“השביל הזה מתחיל כאן….” כן, כן, פה מתחיל שביל ישראל שמתפרס על פני יותר מ 1000 ק”מ מדן בצפון ועד לאילת בדרום.

סימון השביל מורכב מ- 3 צבעים- כתום שמסמל את המדבר, כחול מסמל את הים ולבן מסמל את החרמון. אם הסימן הכתום יותר גבוה מהכחול והלבן, כיוון ההליכה הוא לדרום ואם הסימן הלבן יותר גבוה, אז כיוון ההליכה לצפון.

כמה מילים על התכנון שלי לשביל ישראל- את השביל חילקתי למקטעים ולא אעשה אותו ברצף. חילקתי את המקטעים לפי איך שנוח לי ולא לפי מה שמקובל- קבעתי שאלך עד 18 ק”מ ביום, נקודות הסיום וההתחלה יהיו קרובות לכביש או לדרכי עפר נוחות שיש אליהן גישה עם רכב רגיל, הלינה תהיה במקומות מסודרים לרוב ולא באוהל וניעזר בנהגי מוניות או נותני שירותי בתשלום לצורך הקפצות וכו’..).

התגבשנו קבוצה של 4 חברים במטרה לצאת לשביל בשאיפה פעם בחודש וחצי כשלמקטעים הרחוקים ניסע למשך 3 ימים.

תחילת השביל
סימון השביל

קטע מס’ 1 מתחיל במוזיאון הטבע בית אוסישקין שנמצא בקיבוץ דן ומסתיים באנדרטת האריה השואג בתל חי. אורכו כ- 14 ק”מ וברובו הוא מישורי.

השביל עובר בישובים, בין שדות ומטעים, חוצה את עמק החולה ואת נחל שניר.

המסלול אורכי ולכן נדרשים 2 כלי רכב. אם הגעתם עם רכב אחד, אפשר להיעזר בנהג מונית מקרית שמונה- משארים את הרכב שלכם בסוף המסלול ונהג המונית יסיע אתכם לתחילת המסלול (זה מה שאנחנו עשינו).

אז סוף סוף מתחילים את שביל ישראל באופן רשמי (זה לא שלא עשיתי כמה וכמה קטעים ממנו, אבל הפעם זה מסודר ועם קבוצת חברים מגובשת).

אז כאמור, יצאנו 4 חברים לסופ”ש ל- 3 ימים לצפון, במטרה להתחיל את שביל ישראל.

לקחנו חופש מהעבודה, קיבלנו “פס” מהנשים, הזמנו לינה באכסניית תל חי ותיאמנו עם נהג מונית מקרית שמונה שיעזור לנו עם ההקפצות. זהו…אנחנו על השביל.

הגענו לאנדרטת תל חי בשעה 8:30 בבוקר, שם חיכה לנו ירון, נהג המונית שלנו שהקפיץ אותנו לקיבוץ דן (את הרכב שלנו השארנו בתל חי).

התחלנו לצעוד בשעה 9:00, השביל יוצא מבית אוסישקין ופונה שמאלה, מקיף את תל דן וממשיך לאורך אחד מיובליו של נחל דן. בדרך חצינו כמה פעמים את היובלים של נחל דן ואחרי כ 5.5 ק”מ הגענו לשמורת נחל שניר שבשטחה עובר השביל (הקטע היחידי לכל אורך השביל שהוא בתשלום).

שמורת נחל שניר

בשמורה עשינו את הפסקת הבוקר שלנו, אכלנו, שתינו קפה, התפנקנו עם ארטיק מהקיוסק והמשכנו. המשך ההליכה בשמורה מחייב הליכה במים, אז תתארגנו בהתאם. בהמשך, המסלול עובר ליד חניון מעיין ברוך וליד מתחם גן הצפון, הזדמנות טובה להצטיידות להמשך הדרך (יש אלונית) וגם מקום עם מבחר מסעדות (אנחנו אכלנו שם את ארוחות הערב שלנו).

לאחר מכן ישנה הליכה “מנהלתית” של כ 1.5 ק”מ, על הכביש שמוביל ליישוב מעיין ברוך. המשך השביל בשדות של מעיין ברוך ולאחר מכן ישנה שוב הליכה מנהלתית על כביש שמקיף את הישוב כפר יובל (כ-2 ק”מ), הכביש עובר מעל נחל עיון, אני ממליץ לעשות כאן הפסקה להתרעננות.

מכאן עוד כ- 3 ק”מ והגענו אל הרכב שלנו שחיכה לנו בחניה של אנדרטת תל חי.

לסיכום, קטע מאוד יפה עם נחלים זורמים, צמחיה שופעת ובעלי חיים.

מפת המסלול

ניווט לתחילת המסלול-בית אוסישקין

ניווט לסוף המסלול- פסל האריה השואג בתל חי

מה באיזור-

• מוזיאון הטבע בית אוסישקין
  • תל דן
  • חצר תל חי
  • הלגונה בנחל דן- פיסת גן עדן, הכניסה דרך מטעי האבוקדו של קיבוץ דן
  • נחל עיון- סטייה קלה מהשביל, זורם לו נחל עיון, מקום מצוין לעצירה ולהתרעננות. אחרי שחולפים על פני כפר יובל, ישנו שביל עפר מימין שמוביל לנחל.