שביל ישראל מעין סאני לכפר קיש

תחילת הקטע הזה של שביל ישראל היא בעליה לכיוון רמת סירין שנמשכת כ- 2 ק”מ. העלייה לא פשוטה אבל הנוף כל כך מתגמל שזה שווה את המאמץ.
השארנו את הרכב שלנו בכפר קיש ונהג המונית הסיע אותנו לעין סאני לנקודה בה סיימנו את הקטע הקודם. פגשנו מטיילי יום שתכננו את השביל כמונו מעין סאני לכפר קיש והלכנו איתם חלק מהדרך.

תיאור המסלול

תחילת הדרך נוחה ורחבה. לאחר כ- 300 מ’ פנינו ימינה במקביל למטע תמרים גדול. הדרך עולה לרכס ומתפתלת ימינה, שמאלה, שוב ימינה ושוב שמאלה (קיבלנו סחרחורת, אבל ככה ממתנים את העלייה). עלינו לאט ובצעדים קטנים כדי לא להעלות יותר מדי דופק. לקראת סוף העלייה ישנה נקודת תצפית ומנוחה והנוף כל כך יפה שהרגשנו על גג העולם. באמת שאין מילים שיכולות לתאר את הנוף המרהיב של הכנרת, הרי הגולן ונהר הירדן המתפתל בין השדות הירוקים.

עולים
ועולים
ובסוף מגיעים

לאחר המנוחה והסדרת הנשימה (גם מהעלייה וגם מהנוף עוצר הנשימה..) המשכנו בדרך נוחה ומישורית ולאחר כ- 2 ק”מ נוספים הגענו למצפה אלות או ה”חללית”. זהו מבנה דמוי חללית שהובא לכאן ע”י תושבי קיבוץ אפיקים. זו נקודה טובה למנוחה ולהפסקת אוכל ויש בה שולחן קק”ל. אנחנו לא עצרנו כאן והמשכנו ללכת בדרך ג’יפים נוחה בין מטעי שקדים וכרמים.

חוות הטורבינות ברמת סירין
החללית

לאחר 2.5 ק”מ הגענו ל”עין אולם”- זהו מעיין שנובע כל השנה ובחורף ממלא בריכה בגודל של 3X4 מ’. בנקודה זו עשינו הפסקה, אכלנו ארוחת בוקר, שתינו קפה, נחנו והחלפנו חוויות וטיפים עם מטיילים נוספים שפגשנו כאן.

עין אולם

המשכנו ללכת, חצינו את נחל אולם (אחד מיובליו של נחל תבור) שזורם זרימה חלשה ולאחר 3 ק”מ נוספים הגענו ל”עין רכש”. עוד נקודה טובה למנוחה ולשכשוך רגליים במים.

עין רכש

המשכנו ללכת בדרך הג’יפים כשעל פנינו חולפים טרקטורונים וג’יפים. הדרך כעת מתפתלת לאורכו של נחל תבור הזורם. עברנו לצידו של מאגר מים גדול והחלטנו לעשות כאן הפסקה נוספת. ירדנו קצת מהשביל, הפעלנו מוזיקה עם הרמקול הנייד, נשכבנו ונהנינו מחצי שעה של מנוחה.

שביל ישראל מעין סאני לכפר קיש

המשכנו ללכת במקביל לנחל תבור ובהמשך חצינו אותו פעמיים (בפעם הראשונה מעדתי ושקעתי עד הברך…לא נורא, למרבה המזל הטלפון והרחפן לא נרטבו) ולאחר 2.5 ק”מ הגענו לנקודת הסיום ליד כפר קיש. פה המתין לנו הרכב שלנו.

חוצים את נחל תבור

אז מה היה לנו ?

שביל ישראל במיטבו : 14 ק”מ של הליכה עם נופים עוצרי נשימה הכוללים הליכה לצידו של נחל תבור המפכפך, בין שדות, כרמים, מטעים, מצפה אלות המשקיף על הכנרת, עין אולם ועין רכש ומימיהם הצלולים.