שביל ישראל מנוף הגליל אל אלון הגליל

שבת בבוקר, אנחנו בבית הארחה ויטראז’ בנצרת, שותים קפה ומתארגנים ליום נוסף על שביל ישראל. איהאב המנהל של בית ההארחה ארז לנו את ארוחת הבוקר כמו שביקשנו, נפרדנו ממנו לשלום ויצאנו לדרך. היום מצפים לנו 13 ק”מ נוספים.

התארגנות ולוגיסטיקה

אנחנו לא אוכלים ארוחת בוקר מוקדמת ותמיד מבקשים שיארזו לנו את ארוחת הבוקר. בשלב מסוים אנחנו עושים הפסקה בדרך, פותחים את הארוחה הארוזה, מכינים קפה, מקנחים עם איזו עוגייה וכל זה קורה בשטח מול נוף יפה ופריחה מסביב.

קבענו עם נהג שיקפיץ אותנו מסוף המסלול באלון הגליל, שם פגשנו את הנהג שהקפיץ אותנו לנוף הגליל. את הרכב השארנו ב”מרכז שטח אלון הגליל” – זהו מרכז להשכרת אופניים לטיולים באזור.

תיאור המסלול

הנהג הקפיץ אותנו לשדרות מעלה יצחק בנוף הגליל במקום בו השביל יורד לכיוון הכפר משהד (יש לכם מיקום במפת המסלול וגם ווייז לנקודה הזו). ויתרנו על הליכה של כ- 2 ק”מ על המדרכה ברחובות נוף הגליל, זה נראה לנו מיותר.

תחילת ההליכה בירידה קצרה ותלולה לכיוון משהד, חצינו בזהירות את הכביש הראשי והלכנו כ- 10 דקות ברחובות הכפר. על עמודי התאורה ישנו סימון שביל ישראל ככה שאי אי אפשר לטעות. יצאנו מהכפר ונכנסנו ליער נחמד עם פריחה משגעת של רקפות. גם כאן וגם לאורך כל הדרך השביל מסומן בצורה טובה וברורה.

שביל ישראל מנוף הגליל אל אלון הגליל

לאחר כ- 2 ק”מ של הליכה השביל יוצא מהיער. פנינו ימינה עם הסימון והתחלנו בירידה מתונה כשמולנו הישוב הושעיה ומשמאלנו גן לאומי ציפורי.

גן לאומי ציפורי

ציפורי הייתה בעבר בירת הגליל, בה ישב הסנהדרין ובה נחתמה המשנה בשנת 200 לספירה ע”י רבי יהודה הנשיא. בציפורי גרה אוכלוסייה מעורבת, ונותרו בה שרידים של עשרות פסיפסים יפהפיים מהתקופה הרומית והביזנטית, והם שהפכו אותה לעיר פסיפסים בין-לאומית.

ממשיכים

המשכנו לרדת והגענו לואדי כאשר עכשיו הושעיה מימין לנו וציפורי משמאל לנו. חיפשנו מקום נוח לעצירת הבוקר שלנו ולא מצאנו, לכן המשכנו עוד קצת. מזל שהמשכנו כי אחרי עוד כמה דקות הליכה, ממש מול הישוב הושעיה ראינו מצד שמאל שולחן קק”ל שמישהו שם לטובת המטיילים. כנראה שתושבי הושעיה דאגו לשולחן.

עשינו שם את הפסקת הבוקר שלנו, אכלנו את הארוחה הארוזה והתפנקנו עם קפה מהמקינטה שהבאנו איתנו.

רבי יהודה הנשיא

המשכנו בדרך, פנינו שמאלה עם השביל והתחלנו בטיפוס מתון שבסופו הגענו לקבר רבי יהודה הנשיא. רבי יהודה הנשיא חי בטבריה, בבית שערים ובציפורי (בה הוא נפטר), הוא היה נשיא הסנהדרין. מפעל חייו הגדול היה חתימת המשנה בשנת 200 לספירה.

קבר רבי יהודה הנשיא

לאחר עצירה קצרה המשכנו בדרך וטיפסנו לעבר יער הסוללים. הטיפוס תלול אבל קצר ובסופו נגלה לפנינו הנוף היפה של עמק בית נטופה. בין העצים נפתח כמו חלון שדרכו רואים את מאגר המים אשכול של המוביל הארצי.

מאגר אשכול בין העצים

המשך ההליכה עד למחלף המוביל היא בתוך יער הסוללים. בקלות אפשר לבלות בו ולהקדיש לו יום שלם. היער גדול עם שבילי הליכה, פריחה צבעונית ואינספור אפשרויות לפרוס מחצלת וליהנות מכל היופי הזה. אני ממליץ להגיע אליו גם בלי שום קשר לשביל ישראל ואכן פגשנו פה הרבה משפחות מטיילות.

חצינו את מחלף המוביל בתוך מנהרה קצרה שנחל יפתחאל זורם בה. מפלס המים היה נמוך והלכנו על השביל הסלול. יכול להיות כשהמפלס גבוה יותר יהיה צורך להירטב קצת. המשכנו בעליה עד לאלון הגליל והגענו לרכב שלנו שהשארנו פה בבוקר.

נחל יפתחאל

אז מה היה לנו

13 ק”מ על שביל ישראל, בדרגת קושי בינונית, נופים יפים, פריחה משגעת, גליל תחתון במיטבו.