שביל ישראל- ממגדל לפוריה

יום נוסף לפנינו על שביל ישראל כשהפעם מצפים לנו 18 ק”מ של הליכה מהמושבה מגדל ועד לפוריה הכוללים טיפוס למצוק הארבל האימתני.

בשעה 7 בבוקר היינו בתחילת המסלול לאחר שסיימנו עם העניינים הלוגיסטיים של הקפצת הרכבים.

תיאור המסלול

התחלנו את ההליכה מתחנת דלק פז שבמושבה מגדל לכיוון הישוב חמאם.  ההליכה היא על המדרכה בכביש הגישה המוביל לישוב בגלל עבודות פיתוח שיש באזור. לאחר כקילומטר התחברנו לשביל ישראל המקורי והתחלנו בטיפוס על מצוק הארבל שמתנשא לגובה 400 מטר מעל פני הכנרת, עם מערות מסתור ונוף מרהיב אל הכנרת והגולן. תחילת הדרך היא על מדרגות חצובות בסלע והיא מתונה באופן יחסי. בהמשך, העלייה הופכת להיות תלולה והשביל צר יותר, דבר הדורש תשומת לב. נעזרנו בסולמות ובמאחזי יד המקובעים בסלע. צריך לעלות לאט ובזהירות. לאחר כשעה וחצי הגענו לפסגה כשמתחתינו בקעת גינוסר וצפון הכנרת, ממול רמת הגולן ופסגת החרמון המושלגת ומצפון הרי מירון וצפת. הנוף עוצר נשימה.

הארבל

הסדרנו את הנשימה, התפעלנו מהנוף והמשכנו בדרך. מנקודה זו הדרך נוחה להליכה, מתחלפת לסירוגין בין דרך ג’יפים רחבה ובין דרך צרה להולכי רגל. השביל מסומן היטב, יש עליות וירידות מתונות ולאחר כ- 7 ק”מ הגענו לישוב כפר חיטים. עקפנו אותו משמאל והגענו למקום עם שולחן קק”ל. חשבנו לעשות כאן את הפסקת הבוקר אבל הרוחות החזקות היו “גדולות” עלינו והחלטנו להמשיך עוד קצת ולמצוא מקום שהרוח לא תפריע לשבת בכיף. המשכנו ללכת בשביל שמקיף את הישוב והתחלנו בירידה לעבר ערוץ נחל “רקת”. חצינו את הנחל ומצאנו מקום נוח בשטח שמתאים להפסקה. פרסנו את ארוחת הבוקר שלנו, שתינו תה, אגרנו כוחות ולאחר כחצי שעה המשכנו בדרך.

המשכנו בדרך, חצינו את הכביש ועלינו עם השביל לכיוון הישוב “מצפה” שצמוד לטבריה. פגשנו איש נחמד שהזמין אותנו לשבת אצלו בחצר תחת פרגולה שהוא בנה וליהנות מצמחי התבלין ששתל במיוחד לטובת השביליסטים. קטפנו לימונית, לואיזה ומרווה שיהיה לנו לתה.

נפרדנו ממנו לשלום, ונכנסנו לטבריה. השביל חוצה את טבריה עלית במטרה להגיע ליער שוויץ. קנינו ארטיק בקיוסק שבתחנת דלק (יתרונות מעבר השביל בעיר). הדרך עולה במתינות ולאחר כ- 1.5 ק”מ של עליה יצאנו מטבריה והגענו ליער שוויץ. זהו יער גדול שמכל נקודה בו רואים את הכנרת. השביל שהלכנו בו הוא שביל סלול ומתאים לבעלי מוגבלויות. לרווחת המטיילים הכשירה קק”ל ביער דרך נוף, מצפורים, מסלולי טיול, שבילי אופניים, חניוני פיקניק ומתקני משחק לילדים. קטע השביל בתוך יער שוויץ הוא כ- 3 ק”מ.

יער שוויץ

קצב ההליכה שלנו היה טוב למרות העלייה לארבל ומכאן ועד לנקודת הסיום נותרו לנו 5 ק”מ. לכן, החלטנו לעשות הפסקת צהריים. חלצנו נעליים ונשכבנו על הדשא כחצי שעה כשאנחנו נהנים מהשמש הנעימה.

אחרי השנ”צ, המשכנו בדרך. השביל יוצא מיער שוויץ ונותרו לנו כ- 3 ק”מ עד לנקודת הסיום.

הגענו לרכב לאחר כ- 7.5 שעות. חלצנו נעליים ועשינו “מתיחות”. הרתחנו מים חמים לתה והשתמשנו בצמחים שקטפנו כמה שעות קודם.

פק”ל עם נוף לכנרת

אז מה היה לנו?

היה לנו יום מגוון שהתחיל בעליה לארבל והמשיך בדרך נוחה עם נוף מהמם של כנרת וגולן, מפגש עם אנשים נחמדים ויער מיוחד. השביל מספק את הסחורה.

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם-

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים, אז תעקבו אחרי באינסטגרם ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.