שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות

פגרת הקיץ הסתיימה ואנחנו שוב על שביל ישראל, ממשיכים מהנקודה בה הפסקנו בפעם הקודמת. חילקנו את הקטעים באופן כזה שהתאים ליכולות ולצרכים שלנו ולא לפי מה שמקובל. כך טיילנו מתחילת השביל וכך אנחנו מתכוונים להמשיך.

בוקר של שבת, שעה מוקדמת, יצאנו עם 2 רכבים מהמרכז לכיוון הכרמל. השארנו רכב אחד בסוף המסלול, בחניה של שמורת נחל מערות והמשכנו במעלה הכרמל לחניון רקית (קרוב למלון יערות הכרמל). חניון רקית הוא חניון לילה מסודר, חינמי, עם שירותים וברזיות מים. מתאים מאוד ללינה למי שעושה את השביל ברצף ובכלל לפיקניק נחמד בכרמל.

תיאור המסלול

תחילת ההליכה בשביל עפר רחב לכיוון צפון (ליד מבנה השירותים). לאחר כמה מאות מטרים של הליכה חצינו את הכביש שאיתו עלינו עם הרכב ונכנסו לשביל הליכה צר. המשכנו ללכת על השביל ולאחר 1.5 ק”מ הגענו למערת ישח ולצנירים המרשימים. איך הם נוצרו ? – על ידי פעולת שחיקה של מים הנוזלים מלמעלה על שכבת סלע רכה הלכודה בין שכבות קשות יותר.

שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות
הצנירים
שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות

המשכנו בשביל, עלינו וירדנו, טיפסנו ודילגנו ובעיקר מתחנו טוב טוב את האיברים. לאחר כ- 5 ק”מ הגענו לחניון נחל אורן. החניון מסודר, עם שולחנות פיקניק, ברזיות מים, שירותים ואפשרות להדליק מנגל. המקום מצוין כנקודת מוצא לביקור במערת אצבע הסמוכה או בנחל בוסתן (הכניסה לחניון למי שמגיע עם רכב, היא בתשלום).

אנחנו עשינו הפסקה בחניון נחל אורן, אכלנו ארוחת בוקר, שתינו קפה ונחנו קצת לפני ההמשך.

אחרי שאגרנו קצת כוחות המשכנו בדרך שמטפסת ב 200 מדרגות בערך לכיוון מערת אצבע. הדופק טיפס ל-200 אבל הנוף המרהיב של הים התיכון שמתגלה מבין העצים שווה כל טיפת מאמץ.

שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות
מערת אצבע- מבט מבפנים
שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות

אבל בזה לא הסתיימו הטיפוסים והירידות… אחרי מנוחה וביקור במערה, המשכנו ללכת עם השביל, לעלות ולרדת ולאחר 3 ק”מ נוספים של הליכה הגענו לכפר האמנים עין הוד. בנקודה זו עשינו הפסקה קצרה. היינו ילדים טובים אז ברוך פינק אותנו בארטיקים. עין הוד הוא מקום מקסים, גלריות ומיצגים פזורים בסמטאות הכפר, מסעדות טובות ובכלל האווירה כייפית.

שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות
שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות

יצאנו מהכפר, חצינו כרם זיתים ענק עם עצים שהגזעים שלהם כמו יצירת אמנות. עברנו ליד חאן יותם– מרכז התנדבות וערבות הדדית. במהלך השבוע ובימי שישי המקום משמש כמרכז התנדבות, פעילות לילדים עם צרכים מיוחדים ובני נוער בסיכון מחוף הכרמל.

שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות
כרם הזיתים
שביל ישראל מחניון רקית לשמורת נחל מערות

חשבנו שמכאן ועד הסוף הדרך תהיה נוחה יותר, אבל המשך הדרך גם היא בירידות ובעליות, למרות שיש אפשרות ללכת ליד המטעים של חקלאי האזור. הבנו שכנראה אין אישור של החקלאים ללכת בין המטעים שלהם ולכן השביל עובר על המצוקים הסמוכים. אחרי כ- 13 ק”מ הגענו עייפים אך מבסוטים לשמורת נחל מערות.

זה היה הקטע הראשון אחרי כמה חודשים שלא צעדנו והחלודה וחוסר הכושר נתנו בנו את אותותיהם. קנינו שתיה קרה במזנון של השמורה, נחנו כמה דקות ונסענו להביא את הרכב מתחילת המסלול.

היה כיף, מתכנן ומחכה כבר לפעם הבאה.

אז מה היה לנו?

מסלול בדרגת קושי בינוני, עם נופים מהממים של הכרמל. יש אפשרות לקצר את המסלול ולסיים בחניון נחל אורן (5 ק”מ), אפשר לסיים בעין הוד (7.5 ק”מ) או בחאן יותם (9 ק”מ).

מה באזור?

כפר האמנים עין הוד

שמורת נחל מערות

אטרקציות תיירותיות בקיבוץ בית אורן

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים, אז תעקבו אחרי באינסטגרם ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.

ווייז לחניון רקית

ווייז לשמורת נחל מערות

מפת המסלול

לעוד מסלולי שביל ישראל לחצו כאן

חזרה לדף הבית