שביל המעיינות-הרי ירושלים

יצאתי עם החבר’ה לטיול אל אחד המסלולים הפופולריים בהרי ירושלים, שביל המעיינות ביער עמינדב.

ברור למה הטיול הזה כל כך פופולרי- השביל עובר דרך מספר מעיינות מרעננים וצוננים, הדרך נוחה ומוצלת ברובה והמיקום מעולה.

כמו תמיד, שלחתי הודעה לחברים שאני יוצא לטיול בשבת בבוקר וכולם מוזמנים. ההיענות הייתה חלשה בהתחלה, אבל לאט לאט עוד ועוד חברים אמרו שיצטרפו וככה מצאנו את עצמנו מעל 20 אנשים בשבת בבוקר בשיירה ארוכה לכיוון הרי ירושלים.

המסלול קווי, מתחיל בחניון סעדים ומסתיים בעין שריג, לכן הוא מצריך הקפצת רכבים קצרה. נסענו לעין שריג (ווייז מכיר), השארנו 2 רכבי הקפצה והמשכנו לתחילת המסלול לחניון סעדים. הדרך מעין שריג לחניון היא בשביל עפר רחב המתאים לכל רכב, מסומן אדום, כ- 3 ק”מ.

תיאור המסלול

לאחר ארוחת בוקר טובה וכוס קפה מתוק, התחלנו ללכת כ- 200 מ’ בשביל לא מסומן לכיוון המסלול. הגענו לתחילת המסלול שמסומן בירוק לכל אורכו. השביל רחב ונוח. הנוף הנשקף לכל האורך הם הרי ירושלים, טרסות לגידולים חקלאיים והחורש של האורן הירושלמי מסביב… הרבה ירוק בעיניים. מזג האוויר הסתווי משהו והעננות הקלה יצרו תפאורה מושלמת.

שביל המעיינות
שביל המעיינות
שביל המעיינות

לאחר כ- 1.5 ק”מ של הליכה הגענו לעינות עוזי- 2 בריכות שמסביבן התפתחה צמחיה נאה. הבריכה הראשונה גודלה כ 4X4 מ’ ובעומק של כ 1 מ’. המים נעימים וצוננים, אז המלצה שלי – כנסו! הבריכה השנייה קטנה יותר ונמצאת ממש על המדרון כ 50 מ’ בהמשך הדרך.

שביל המעיינות
עין עוזי
שביל המעיינות
עין עוזי

לאחר ההפסקה והתרעננות בעין עוזי, המשכנו עם השביל כ- 400 מ’ והגענו לעין תמר- זהו מעיין קטן ונחמד המוקדש לזכרה של תמר נתן, שנספתה בטיול בחו”ל והיא בת 21. המעיין קטן יותר מעין עוזי ורדוד יותר (כחצי מ’ עומק) כך שמתאים גם לילדים קטנים. מסביב למעיין ישנם עצי אלון גדולים ואפשר לשבת בצילם.

שביל המעיינות
עין תמר
שביל המעיינות
עין תמר

מנקודה זו המשכנו לעבר נקודת הסיום- מעיין עין שריג. הלכנו על השביל הירוק עד שהגענו לפיצול עם סימון שחור. המשכנו עם השחור כ- 200 מ’ והגענו למעיין עין שריג. זהו אחד המעיינות הפופולריים באזור והשילוב בין הבריכה היפה והנסתרת לבין מקום הישיבה הרחב על הטרסות שמעליה הופך את המקום למבוקש. פגשנו אנשים שישבו סביב מדורה קטנה, ניגנו בחליל ובעוּד ונראה היה שהם עשו פה את הלילה.

שביל המעיינות
שביל המעיינות
עין שריג

לאחר ההפסקה והטבילה במים הקרים, חזרנו עם השביל השחור אל השביל הירוק ולאחר מספר דקות הליכה הגענו אל החניה בה השארנו את רכבי ההקפצה בבוקר. בזמן שהנהגים נסעו לתחילת המסלול להביא את שאר הרכבים, התפנקנו לנו עם ארטיקים מה”גזלן” שנמצא בחניה.

אז מה היה לנו?

טיול קצר ונוח בהרי ירושלים, מוצל ברובו ועובר במספר מעיינות כך שמתאים גם לימים חמים וכמובן מתאים למשפחות.

הטיול יכול להתאים לכל עונות השנה-בקיץ ובסתיו ליהנות מהמעיינות, בחורף ובאביב ליהנות מהפריחה העונתית המרהיבה.

מה באיזור?

  • הסטף
  • עין כרם

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

ניווט לעין שריג

ניווט לחניון סעדים

מפת המסלול

לעוד טיולי מים

חזרה לדף הבית

2 thoughts on “שביל המעיינות-הרי ירושלים

Comments are closed.