שביל האלות-פארק בריטניה

רצינו מסלול קרוב למרכז ולא ארוך ו”שביל האלות” בפארק בריטניה זכה לארח אותנו. קמנו באיזי, בלי לחץ, יצאנו בשעה 10 מהבית ולקראת 15:30 היינו בחזרה בבית. זוג חברים באו לאסוף אותנו. אני הייתי אחראי על הצמחים לתה והחבר שטייל איתי היה אחראי על המקינטה לקפה.

מסלול ההליכה הוא מעגלי וקליל, מתאים גם לקטנטנים אך אינו נגיש לעגלות ולכן מחייב מנשאים או הליכה רגלית. אורך השביל כ- 2.5 ק”מ אבל אפשר להאריך אותו ל-4.5 ק”מ ואף יותר- אפשרויות הטיול בפארק רבות ומגוונות. השביל נקרא כך משום שצומחים בו שלושת מיני האלה של ישראל- אלה אטלנטית, אלה ארצישראלית ואלת המסטיק.

תחילת וסיום המסלול בחניון שריגים ליד הישוב “שריגים לי-און”. זהו חניון גדול עם שולחנות קק”ל ושירותים – מקום נוח לפיקניק של לפני או אחרי המסלול.

תיאור המסלול

השביל מתחיל מהחניון עם סימון שבילים שחור (בתחילת המסלול יש עמודי עץ קטנים עם חץ שחור) ועובר ביער בין עצי אורן גדולים ופריחה עונתית. לאחר כ-100 מ’ מגיעים למשטח סלע חצוב ששימש בעבר כגת לדריכת ענבים.

בזכות הצל הרב, מתפתחים במסלול כל מיני סוגי מטפסים שמכסים את העצים הגבוהים ויוצרים מראה יפה. בהמשך רואים משמאל ערימת אבנים גדולה ושלט “זהירות בור פתוח”. מאחורי ערימת האבנים יש בור גדול בקוטר של כ-4 מ’. אלה הם שרידיו של כבשן סיד. בכבשן שרפו אבני גיר כדי להפוך אותן לסיד. השביל ממשיך בתוך היער במגמת ירידה קלה, חוצים דרך עפר רחבה. בנקודה זו הדרך נפתחת, אנחנו יוצאים מהיער והולכים בתוך כרם של עצי זית עתיקים .

לאחר כ-1.5 ק”מ הסימון השחור מתאחד עם סימון שביל ישראל לחפיפה קצרה. ממשיכים ללכת ישר עם השביל וחוצים מעבר בקר קטן. בהמשך השביל מגיעים לכביש הגישה לחניון שאיתו נכנסנו כשהגענו לחניון. מי שהספיק לו המסלול הזה, פונה בנקודה זו ימינה חזרה לרכב ולחניון. עשינו הפסקה בחניון ואכלנו ארוחת בוקר.

אפשרות נוספת

המעוניינים להמשיך ולטייל (כמונו), יחצו את כביש הגישה לחניון וילכו עם שביל ישראל שמטפס לעבר חורבת עקבה. נוף יפה של עמק האלה נפרס מתחתינו. לוקשיין מצוין להפסקת קפה ולכמה תמונות סלפי.

ממשיכים ללכת עם השביל עד שמגיעים לדרך סלולה, פונים שמאלה ויורדים עם הדרך הסלולה עד לפיצול שבילים עם דרך עפר. בפיצול פונים ימינה לדרך העפר לפי השילוט המפנה אותנו לחניון שריגים בו נמצא הרכב שלנו.

הדרך מכאן היא דרך עפר נוחה עם סימון שבילים ירוק. משמאל לדרך מלווה אותנו נוף יפה של השפלה וביום עם ראות טובה אפשר לראות את הארובות של תחנת הכוח באשדוד. הליכה של כ- 1.5 ק”מ ומגיעים לאוטו.

אז מה היה לנו?

יום טיול מהנה ורגוע ביער עם שפע של פריחה, נוף וחניון מושלם לפיקניק, מתאים בול למשפחות שבא להן פיקניק עם טיול “בקטנה”.

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים, אז תעקבו אחרי באינסטגרם ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.