נחל כרמילה ונחל כסלון

2 נחלים והר אחד, נחל כרמילה ונחל כסלון והר כרמילה, מסלול משפחות מעגלי באורך 5.5 ק”מ, לא קשה במיוחד, אבל אני מגדיר אותו בדרגת קושי בינוני בגלל העלייה להר כרמילה. יש אפשרות לצאת למסלול קווי חד כיווני, קצר יותר, באורך של כ- 2.5 ק”מ, אבל יש צורך ב- 2 רכבים. בהמשך אני אתאר אותו.

לטיול הזה הצטרפו אלי חבר, הבת הגדולה שלי וחברה שלה. יצאנו בבוקר חורפי וגשום מחולון ולאחר כ- 10 דקות נסיעה, היינו באביב- השמים היו בהירים והשמש חייכה אלינו, שמחנו שיצאנו.

תחילת המסלול במערת בני ברית שביער הקדושים (אין כניסה למערה). ביער זה ניטעו שישה מיליון עצים לזכר ששת מיליון היהודים שנספו בשואה. ליד מערת בני ברית יש אתר ובו עמודי הנצחה ובהם קטעים מיומנה של אנה פרנק. בסמוך למערה מוצבים שולחנות קק”ל, כך שניתן לערוך פיקניק במקום. גם לאורך דרך היער, המובילה למערה פזורים שולחנות לטובת המטיילים.

עומדים עם הגב למערה וממול רואים סימון שבילים כחול, חוצים את הכביש ומתחילים במסלול. השביל מסומן בסימון שבילים כחול ובסימון שביל ישראל לסירוגין. תחילת הדרך מישורית ונוחה אבל לאחר כמה עשרות מטרים המגמה משתנה ומתחילים לטפס את הר כרמילה .הנוף הנגלה לעיננו, של יער הקדושים, מפצה על הקושי בעליה.

מטפסים את הר כרמילה

לאחר כ- 1.2 ק”מ מסתיימת העלייה ומגיעים לדרך עפר רחבה. פונים שמאלה עם הסימון השחור. ההליכה כעת היא נוחה ובמגמת ירידה קלה, ממולנו בתי הישוב בית מאיר ומשמאלנו ערוץ נחל כרמילה (שאליו תכף נרד), כשבאופק, רואים עד אשדוד.

בהמשך הדרך, לאחר כ- 1.8 ק”מ, מגיעים לפיצול עם סימון שבילים ירוק שמגיע מימין מישוב בית מאיר (מכאן יגיעו אלו שמחליטים לטייל במסלול הקצר). אנחנו פנינו שמאלה לכיוון הסימון הירוק היורד במקביל לערוץ הנחל. החלטנו לעשות הפסקה, הוצאנו גזיה, הכנו תה צמחים, אכלנו משהו קל, נהנינו מהשמש המלטפת וממראה המשפחות המטיילות (איזה כיף, עם ישראל מטייל).

עוד 1.5 ק”מ במורד השביל והגענו לכביש הגישה שנסענו בו כשהגענו לחניה. פנינו שמאלה על הדרך והלכנו בזהירות בשוליים עד הרכב (כ- 1 ק”מ).

מי שבוחר במסלול הקווי, יתחיל את המסלול בישוב בית מאיר ממנו יוצא שביל ירוק שיורד עד לכביש הגישה בתוך היער. את הרכב השני ניתן להשאיר במפגש סימון השבילים הירוק עם דרך הגישה או במערת בני ברית.

מה באזור-

כמו שציינתי, לאורך הדרך, פזורים הרבה שולחנות ואפשר לערוך פיקניק.

אנדרטת מגילת האש לזכר קורבנות השואה.

יקב פלם- אפשר לתאם סיור טעימות.

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים. לעוד המלצות תעקבו אחרי באינסטגרם, בטיקטוק ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.