מעיינות ברמת הגולן

הגולן הינו אחד מחבלי הארץ המטויילים והאהובים ביותר ויש בו מעיינות עם מים צלולים וצוננים המתאימים לביקור בימי הקיץ החמים.

קבלו מסלול של 5 מעיינות עם 3 יתרונות – כולם קרובים לכביש 98 שחוצה את הגולן, כולם מרחק הליכה קצר מהרכב וכולם חינמיים. מה צריך יותר מזה?! קבלו אותם לפי הסדר מדרום לצפון-

עין השלום או המעיין במצפה לשלום

המעיין נמצא מעט מדרום לקיבוץ כפר חרוב שליד מצפה לשלום. מהרכב ירדנו במדרגות מסודרות שהובילו אותנו לשביל עפר מסומן בשחור עד המעיין. הנוף המהפנט שנשקף מהמעיין הוא אחד מההיילטים שלו – הכנרת מתחתינו, הרי נפתלי מצפון ועמק הירדן מדרום.

לאחר הליכה של כ- 10 דק’ הגענו אל המעיין. זוהי בריכת בטון עטופה בסבך צמחיה, לא גדולה מדי, בגודל של כ- 2X3 מ’ ובעומק של 1.5 מ’. פסטורלית, נעימה ומים קרירים וצלולים.

איך מגיעים? רושמים מצפה לשלום בווייז

מעיינות ברמת הגולן
מעיין מצפה השלום

עין פיק – מעיין בלב הג’ונגל

מעיין קטן ונסתר בתוך ג’ונגל צמחיה סטייל גן עדן. כשהגענו היו מעט אנשים אבל אני מניח שבסופי שבוע יותר עמוס. תחילת ההליכה מהרכב בשביל עפר רחב ונוח, בהמשך חצינו את הכפר הסורי העתיק “פיק” וירדנו בגרם מדרגות בסבך הצמחייה עד למעיין, סדר גודל של 7-8 דקות הליכה. המעיין נובע בתוך מערה והמים זורמים וגולשים על סלעי הבזלת במפלונים קטנים אל בריכה קטנה שניתן לטבול בה.

איך מגיעים? רושמים עין פיק בווייז

מעיינות ברמת הגולן
עין פיק

עין אי”ה – המעיין במשולש הגבולות

המעיין ממוקם דרומית לקיבוץ מיצר. מי המעיין הצלולים וממלאים בריכת בטון גדולה בגודל של כ- 4X4 מ’ ועומק של כ- 1.5 מ’. המעיין צופה מזרחה אל הנופים המדהימים של משולש הגבולות ישראל-סוריה-ירדן. ליד הבריכה ישנם כמה ספסלי עץ וכן עץ שיזף שבצילו תוכלו לנוח. לצד הבריכה ישנו מאגר מים קטן שבתוכו מקרקרות צפרדעים חמודות.

המעיין נקרא על שם סמ”ר אילון יעקב הורביץ ז”ל בן מושב נוב, ששירת בגבעתי ונהרג בתאונת אימונים בשנת 2004. חבריו של אילון ז”ל שיפצו וניקו לזכרו את הבריכה, שנבנתה במקור בידי הסורים.

איך מגיעים? רושמים עין איה בווייז

מעיינות ברמת הגולן
עין אי”ה

בריכת אורחה (ג’וחדר) – מה שטוב לקצינים הסורים, טוב לנו

בריכת קצינים סורית, אחת מיני רבות המפוזרות ברמת הגולן. הבריכה גדולה, כ- 3X6 מ’ ובעומק של כ- 1.8 מ’. מספר עצי אקליפטוס גדולים ויפים מצילים על כל אזור הבריכה. מסביב לבריכה ישנם שולחנות פיקניק ופינות נחמדות ונעימות. ניתן להגיע ברכב ממש עד לבריכה, כמובן לעשות פיקניק ואף לישון במקום.

לצד הבריכה ישנן מספר בריכות חורף (המקיימות צמחייה ובעלי חיים נדירים, ואינן מיועדות לרחצה), המתמלאות בחורף ובאביב.

איך מגיעים? רושמים בריכת אורחה ג’וחדר בווייז

מעיינות ברמת הגולן
בריכת אורחה

עין מוקש – קפיצה לתוך בור

מעיין שמימיו נובעים אל תוך בריכה מלאכותית גדולה ומרשימה בקוטר של כ- 10 מ’. הבריכה העגולה בנויה סביב אבני בזלת, וגרם מדרגות עקלתוני מאפשר לעלות ולרדת אליה. מי הבריכה קרירים ונעימים לשחייה.

קחו בחשבון שכאן, לעומת המעיינות האחרים שביקרנו בהם, אין טיפת צל, אז כדאי להתכונן לכך נפשית. בנוסף, המים עמוקים, ואם הגעתם עם ילדים קטנים, השגיחו עליהם היטב.

המעיין קיבל את שמו משדות המוקשים שבהם הוא מוקף. רק בשנת 2011, לאחר שמטיילים רבים סיכנו את חייהם, פינה חיל ההנדסה מעבר בטוח מכביש 98 למעיין, שבו ניתן ללכת כדי להנות משחייה מרעננת.

איך מגיעים? רושמים עין מוקש בווייז

מעיינות ברמת הגולן
עין מוקש

אז מה היה לנו?

יום טיול העובר ב- 5 מעיינות הנמצאים לאורך כביש 98 החוצה את רמת הגולן. כמובן שכל אחד והקצב שלו, אפשר לבקר רק בחלק מהם. מרחק ההליכה מהרכב למעיינות הוא עד 10 דקות ולכן מתאים גם לימים חמים ונופים מרשימים של הגולן ונקודה חשובה נוספת- מתאים כטיול משפחות.

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

לעוד טיולי מים לחצו כאן

חזרה לדף הבית