מחניון הר אלון אל חניון האגם

הכרמל שופע במסלולי הליכה רבים בדרגות קושי שונות וגם אם לא מצאתם מסלול שמתאים לכם אפשר לבנות מסלול ע”י חיבור של כמה שבילים, וזה מה שעשיתי במקרה הזה – לקחתי שלושה שבילים וחיברתי ביניהם, כדי שהמסלול לא יהיה קשה וארוך ויתאים למשפחות.

שימו לב להוראות ההליכה, מתחילים בסימון שבילים כחול, עוברים לירוק ומסיימים באדום.
אז בואו נתחיל…

המסלול קווי ולכן נדרש להגיע עם שני רכבים לצורך ההקפצה. נקודת ההתחלה היא בחניון הר אלון ונקודת הסיום היא בחניון האגם. ההקפצה קצרה ולוקחת כ- 7 דק’ נסיעה.

מגיעים תחילה עם כל הרכבים לחניון האגם. זהו חניון מקסים שנמצא על גדות נחל אורן. יש בו שולחנות, הוא מתאים לארוחת בוקר לפני תחילת המסלול ומותר להדליק אש בחניון (כמובן בזהירות). בחניון משאירים רכב אחד שישמש להקפיץ את הנהגים חזרה לנקודת ההתחלה ונוסעים עם כל המטיילים לתחילת המסלול לחניון הר אלון. ווייז מכיר את שניהם כך שאין בעיה ובסוף הפוסט יש לכם קישורים לווייז.

חניון הר אלון הוא חניון מסודר עם שולחנות גדולים, ככה שאתם יכולים לערוך בו את ארוחת הבוקר שלכם.

תחילת ההליכה לכיוון מזרח עם הסימון הכחול. שימו לב לא לפנות ימינה לדרך העפר הרחבה אלא לחפש את הסימון הכחול שמוביל לשביל הולכי רגל. פונים ימינה עם הסימון הכחול ומתחילים לרדת לכיוון ערוצו של נחל אלון. יורדים בשביל כשמסביבנו חורש ים תיכוני אופייני לכרמל, חוצים דרך עפר רחבה ונכנסים לערוץ נחל אלון. ההליכה בתוך ערוץ הנחל נעימה, הכל ירוק מסביב ופריחה עונתית לאורך הדרך. לפעמים יש צורך לדלג מצד לצד ומעל מדרגות סלע, לא משהו רציני, ילדים עושים את זה בכיף.

מחניון הר אלון לחניון האגם

לאחר 2 ק”מ של הליכה נוחה מגיעים לצומת T עם מפגש שבילים ירוק. בצומת פונים ימינה עם השילוט לכיוון עין אלון ונחל אורן.

לאחר הפניה, הולכים על דרך רחבה כ- 350 מ’ ויורדים שמאלה עדיין עם סימון שבילים ירוק לכיוון נחל אורן. הולכים בשביל במין עמק רחב, עוברים עץ אלון גדול ונכנסים לערוץ נחל אורן. הולכים בזהירות בתוך הערוץ, מדלגים מעל חלוקי נחל גדולים ואם הגעתם אחרי גשם, תראו מים בגבים הקטנים. ההליכה כייפית ומרגישים בתוך יער מהאגדות. ממשיכים ללכת בנחל ולאחר כ- 700 מ’ נוספים מגיעים לעין אלון.

עין אלון

עין אלון הוא חלק מנחל אורן. המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. המיקום של המעיין קסום מאוד, סביבו יש המון עצים וחורש – מיקום מצוין לפיקניק ופק”ל קפה.

מבית אורן לחניון האגם

מעין אלון ממשיכים ללכת עם הסימון הירוק, עוברים שער ברזל ירוק שלאחריו יש מזלג שבילים- שימו לב, פונים ימינה במזלג, חוצים את הנחל והולכים בדרך עפר רחבה. עדיין הולכים על הסימון הירוק.

ממשיכים ללכת ומגיעים לפיצול שבילים עם סימון אדום, ליד שרידים עתיקים של טחנת קמח. בנקודה זו פונים שמאלה עם סימון השבילים האדום.

מחניון הר אלון לחניון האגם

בדרך עוברים ליד האגם שעל שמו נקרא החניון.

האגם

מפיצול השבילים האדום הולכים עוד כ- 1 ק”מ ומגיעים אל חניון האגם שם נמצא הרכב שהשארנו בתחילת היום ואיתו ייסעו הנהגים להביא את שאר הרכבים שנמצאים בחניון הר אלון.

מסלול קווי באורך של כ- 4.5 ק”מ העובר במס’ נקודות עניין. המסלול במגמת ירידה ומתאים מאוד למשפחות, נחל אורן זורם בחורף ובאביב, הר הכרמל שירוק כל השנה ופריחה צבעונית עונתית על הרקע הירוק.

• חוויית הרוכבים בקיבוץ בית אורן
  • הכפרים הדרוזים דליית אל כרמל ועוספיא
  • מחנה המעפילים בעתלית

לטעימה קטנה מהמסלול היכנסו לסרטון שהכנתי עבורכם

אם הגעתם עד לכאן כנראה שאתם אוהבים לטייל ולגלות מקומות חדשים. לעוד המלצות תעקבו אחרי באינסטגרם ובפייסבוק והירשמו גם כמנויים לערוץ היוטיוב שלי.