שביל ישראל מכפר קיש להר תבור

קטע נוסף משביל ישראל והפעם הקטע השביל שתכננו קצר יחסית, כ- 10 ק”מ בלבד אבל כולל בתוכו עליה לפסגת הר תבור מצדו המזרחי, הקפה של הפסגה וירידה תלולה מצדו הצפון-מערבי.

ההתרוממות הדרמטית של ההר מעל עמק יזרעאל הנמוך הופכת את הטיפוס למאתגר מצד אחד ולאחד היפים והמרשימים מצד שני.
קבענו עם נהג המונית בחניון התחתון של הר תבור. השארנו בנקודה זו את הרכב שלנו והוא הקפיץ אותנו לכפר קיש לנקודת הסיום של הקטע הקודם.

תיאור המסלול

התחלנו ללכת בדרך עפר רחבה, לאחר 300 מ’ פנינו ימינה ומיד חצינו את נחל תבור על גבי “רפסודות” שמטיילים אחרים דאגו להשאיר כאן. הלכנו לאורכו של נחל תבור בין שדות חיטה ושעורה, כרמים, מטעי אפרסקים ושקדים. הדרך מאוד נוחה וקצב ההליכה שלנו היה טוב. לאחר כ- 3 ק”מ הגענו לתחנת הדלק שבצומת גזית. המשכנו ללכת לכיוון כביש 65. חצינו אותו בזהירות ופנינו לעבר הכפר שיבלי (ישוב ערבי מוסלמי) שדרכו עולים להר.

נחל תבור
הר תבור

מנקודה זו התחלנו לטפס במתינות ברחובות הכפר ולאחר כ- 2 ק”מ התחברנו לדרך עפר. המשכנו ללכת בדרך העפר המתונה כ- 500 מ’ נוספים ופנינו שמאלה אל העלייה התלולה לפסגת ההר. עכשיו מתחיל הטיפוס האמיתי.

מטפסים

הטיפוס נמשך על פני כ- 1.5 ק”מ. עצרנו מספר פעמים כדי להסדיר נשימה וליהנות מהנוף. סה”כ טיפסנו כ- 500 מ’ מתחילת ההליכה. הרוחות בפסגת ההר היו חזקות מאוד והתחיל טפטוף קל, ולמרות זאת פגשנו משפחות רבות שטיילו בשביל הפסגה של הר תבור (זהו מסלול טיול משפחתי קליל של כ- 2 ק”מ).

בפסגת ההר ניצבת כנסיית ההשתנות : על פי המסורת, במקום זה חלה ההשתנות של ישו, אירוע שבמהלכו הוא דיבר עם משה ואליהו, ואושר מעמדו כבן האלוהים.

השמיים התבהרו והטפטוף פסק, מצאנו מקום מוגן מפני הרוחות החזקות והחלטנו לעשות הפסקה לארוחת הבוקר. פרסנו את הארוחה הארוזה שקיבלנו מאכסניית אנ”א פוריה ואכלנו יחסית בזריזות כי חששנו ששוב יתחיל לטפטף.

סיימנו לאכול, חברנו שוב לסימון שביל ישראל והתחלנו לרדת מההר. הירידה תלולה, לכן ירדנו לאט ובזהירות ונעזרנו במקלות הליכה לבלימת הירידה ולשמירה על הברכיים. לאחר קצת יותר מקילומטר הגענו אל החניה בה המתין לנו הרכב שלנו.

יורדים מההר

אז מה היה לנו ?

עוד יום נפלא ומאתגר על שביל ישראל, הרבה ירוק, נחל זורם ונוף מרשים של העמקים שמסביב להר.