נחל השופט

נחל השופט, הזורם בין גבעות ירוקות של יערות מנשה, זורם כל השנה (בצורה פחותה בחודשי הקיץ). תוסיפו לעובדה זו את הפריחה המרהיבה בחודשי האביב ובמיוחד את כליל החורש שפורח בוורוד-סגול. התוצאה -תקבלו נחל פופולרי במיוחד.

כליל החורש

המסלול בנחל השופט הוא קצר, קל ובחלקו נגיש – עוד סיבה לכך שהוא פופולרי מאוד. הוא מתאים לעצירה בדרך לצפון הרחוק או לשילוב עם עוד פעילות באזור.

נסענו לסופ”ש משפחתי באירוח דרוזי בדליאת אל-כרמל והמסלול בנחל השופט התאים לנו הן מבחינת דרגת קושי והן מבחינת הקרבה למקום האירוח.

לקחנו איתנו את לואי, החבר החדש במשפחה, גור הכלבים שלנו בן ארבע חודשים מגזע שיצו לטבילת אש ראשונה בטיול שטח. לואי התברר כחובב טיולי שטח, הלך איתנו את כל המסלול בלי בעיה בכלל ונהנה מכל רגע.

לואי החתיך

תיאור המסלול

תחילת המסלול בחניון החרובים (ווייז מכיר). בחניון ישנם שולחנות קק”ל ואפשרות להדליק אש למעוניינים. אנחנו עשינו מסלול מעגלי אבל לא חייבים, אפשר ללכת הלוך חזור בחלק הנגיש של המסלול. מי שבוחר את החלק הנגיש בלבד, ילך שמאלה עם השביל לאורך הנחל עד שיחליט שמספיק לו ויחזור.

מהחניון פנינו ימינה ולאחר כ- 100 מ’ חצינו את הנחל. המשכנו ללכת עוד קצת ופנינו שמאלה דרך חניית כורכר שהובילה לדרך עפר רחבה. הלכנו בדרך העפר כשמימין חורשת עצים גדולה עם פריחה של רקפות ומשמאל שדה חיטה רחב. לאחר כ- 800 מ’ מגיעים לפניה שמאלה שמחייבת את חציית הנחל וכניסה למים. יש אפשרות לחצות את הנחל במקום נוח יותר- צריך להמשיך עוד קצת בתוך השיחים בשביל צר, להתכופף קצת, למתוח איברים ולהגיע למקום שבו הנחל צר יותר. יש אבנים וגזע עץ שאפשר לעלות עליהם ולחצות את הנחל.

עוזרים ללואי לחצות את הנחל

לאחר שחצינו את הנחל לגדה השנייה שלו פנינו שמאלה (נגד הכיוון שממנו הגענו). גם בצד זה הדרך רחבה ונוחה, הנחל זורם, משמאל חורשת עצים ופריחה של רקפות ונוריות ליוו אותנו מימין.

השביל מתרחק קצת מהנחל אבל ממשיך במקביל אליו. לאחר הליכה נוספת של כקילומטר הגענו לפיצול מזלג בו פנינו שמאלה ולאחר 100 מ’ נוספים הגענו לגדר של קיבוץ הזורע. פנינו פניית פרסה לתוך סבך השיחים והגענו שוב לנחל. עשינו הפסקה על גדת הנחל של כמה דקות והמשכנו בדרך.

נחל השופט

לאחר 150 מ’ נוספים הגענו למערה גדולה ולגשר עץ שעובר מעל הנחל. מנקודה זו ועד לחניון החרובים, הדרך נגישה ומתאימה לעגלות (בערך קילומטר). חלפנו על פני סכר קטן, מפלונים ומערה נוספת. לאורך הדרך ישנן הרבה פינות חן שאפשר לעשות בהן הפסקה, אז תביאו אתכם פק”ל קפה ומחצלת. המשכנו בדרך הנגישה עד לחניון החרובים, שם התחלנו את המסלול.

שלושת הילדים שלי הם בוגרי תנועת “הצופים”. המסלול הזכיר להם את הטיולים בתנועה ואת השירים ששרו וכמעט לכל אורך המסלול הם שיחזרו את התקופה שהיו בצופים ושרו ורקדו…היה כיף לראות אותם נהנים ככה.